Glory! Glory! Glory! Manchester United! Congratulations to the Red Devils for winning the Barclays Premier League 2007/2008.

Ok now, back to AF. Kalo ikutkan hati, memang malas mo buat review sebab tiada penyingkiran di konsert ke-8. Anyways, buat ala kadar sajalah :D

Sempena Hari Ibu yang disambut pada 11 Mei 2008, Astro ‘terpaksa’ menjemput penyanyi Aishah untuk menyanyikan lagu 'Syurga Di Bawah Telapak Kaki Ibu' sebagai tribute to all mothers. Saya terfikir kenapa lagu tersebut atau any song yang ada kaitan dengan Ibu tidak diberikan kepada pelajar sebagai lagu bonus? Kalo diorang yang nyanyikan, sure ‘banjir’ dewan sivik tu.
Toi
Dia bersatu dengan lagu ‘Kasih Berduka’. Bolehlah. Lagu senang memang tiada benda lagi yang perlu dibanggakan. Terhibur jugalah.

Nadia
Lagu 'Karma' dibawa dengan penuh seksanya. Camana lagi mo cakap ah? Budak ni sejak konsert pertama hingga konsert ke lapan, persembahan dia gitu-gitu saja. Tenaga pengajar, pengkritik dan semua orang sudah tau yang dia ada satu jenis suara saja iaitu garau dan meneran. Walaupun suara ini hanya dimiliki oleh Nadia, kira unik jugalah tapi secara long termnya saya rasa orang akan cepat bosan dan seperti Ning cakap, ‘bahaya’ kepada tekak dia macam penyanyi utama Linkin Park, Chester Benington.

Stanly
He was good. I like his performance. He did 'Naluri Lelaki' with his own style. Kalo dia 'usik' para pengkritik masa dia turun stage saya rasa lagi gempak!

Riz
Sumbang! Saya pun bukannya suka lagu ‘Laskar Cinta’ ni tapi tak kanlah dia bawa lagu ini begitu teruk sekali. Dia tidak nyanyi tapi baca lirik :lol: Everything doesn’t work with him, the outfit, the hair and the expression.

Nubhan
Best pulak lagu ‘Hanya Engkau Yang Mampu’ ini. Dengar khabar, lagu ini ciptaan orang Indon. Tapi Nubhan terlalu mencuba. Akhirnya kecundang. I heard him singing this song with lower note during practice which was actually good tapi mungkin mengada-ngada mo ikut key si Aizat – tengok apa jadi?

Stacy
Kasih ibu telah menyuntik semangat Stacy. Macam terlebih sudah! Tapi oleh kerana itulah tuntutan lagu ‘Gembira Hidup Ini’ maka Stacy telah berjaya sebenarnya. Tidak perlu saya tulis banyak nanti orang cakap saya bias hahaha – peduli apa aku!!

Lagu Bonus
Kesian pula tengok si Stacy. Sudahlah sore throat, macam dia pajak pula kedua-dua lagu (Bola-Bola Api & Tak Tahu Antara Dua). Yang sorang nyanyi satu dua baris saja. Apa kes?

Pilihan saya : Stacy, Toi & Stanly
Patut Tersingkir : Riz or Nubhan
Yang Tersingkir : Alamak! Tiada Penyingkiran.
Perkara paling poyo : Tiada Penyingkiran sedangkan beg merah sudah tersedia di atas pentas.

Komen:

  1. Sepanjang minggu lalu, tiada pun makluman bahawa tiada penyingkiran di konsert ke 8? Atau saya yang ketinggalan zaman. Ada kah?
  2. Kalo tiada penyingkiran maka tidak perlulah kempen bagai nak rak suruh orang afundi. Sekurang-kurangnya minggu lalu orang ramai boleh jimat sikit dan tidak rasa tertipu.
  3. Sepatutnya, tiada penyingkiran dibuat di konsert pertama setidak-tidaknya dengan alasan, pembelajaran selama seminggu tidak mencukup bagi pelajar.
  4. Ada desas-desus mengatakan tiada penyingkiran dibuat sebab mo selamatkan Nadia yang menduduki tempat terakhir. Betul kah? Kalo betul, kenapa konon?
  5. Ada juga gossip kedengaran, kalo Nadia tersingkir kesianlah Stacy tinggal sorang perempuan. Kenapa pula kesian? Syesha Mercado (AI7) pun tinggal sorang bah. So apa kes?
  6. Apa-apa pun, nama Nadia akan menjadi sebutan sampai bila-bila bukan kerana apa tapi kerana beliau tidak disingkirkan sebab simpati.

    Nah! ambil ni keputusan akhir di konsert ke-8 yang saya cedok di astro
    · Nubhan 19%
    · Riz 19%
    · Stacy 18%
    · Stanly 16%
    · Toi 16%
    · Nadia 13%

0 Responses to "Akademi Fantasia 6 - Konsert Kelapan"

Post a Comment