Another hectic day for me! Bz gila.. nasib baik saya x gila. But how I went through the day..I've no idea! One day rest yesterday was not enough for me. I need more holidays! But I can't take leave...huwarggh. Next week pun tidak dpt cuti. Tension! tension!

ok lah. lupakan hal pejabat. I'm at home now. Just watched American Idol. Tapi hampehh..sudahlah otak saya in a mess tengok diorg nyanyi lagu rock, tambah semak otak saya! Saya heran betullah banyak2 pilihan lagu kenapalah diorg pilih lagu2 Queen. Saya tau 2 saja lagu Queen, We Will Rock You & We are the Champions.

Mula2 sekali si Bucky to nyanyi. I didnt get the title of his song hehehe. To me, it was ok. Tidak terlampau rock yg memekak telinga. Tapi judges macam tidak suka saja sama dia ni. Every week mcm diorg condemn saja si Bucky. Tidak tau lah apa salah si Bucky tu.

Ace one of my favourites came next. Of courselah saya happy bila dia nyanyi 'We Will Rock You.' Tapi, kesian..terkejar2 suara si Ace. Mcm suara dia all over the place. Tambahan pula audience bertepuk tangan (paham2 sajalah lagu ni) Tambah ber-selerak lagu ni. Pitch dia pun x kesampaian. Ingatkan dia buat kelainan rupa2nya x sampai..hehe. Walaupun he is my favourite, i'm predicting he will be on bottom 3 tomorrow. Silap haribulan, he will be the one to go home (sigh!)

Then, giliran Kellie. Tidak tau lah tp saya x berapa gemar dia ni. Mungkin kerana gaya or attitude dia yg pura2 'dumbo' hehe. Kellie nyanyi 'Bohemian Rhapsody'...ntah apa2 lagu ni. Tapi saya heran, apa pasal cut towards the end of the song? Saya tidak sempat bah tengok masa live so saya tengok masa ulangan. Diorg cut pulakk dahhh...mesti dia buat persembahan yg x senonoh...guarantee punya!

Persembahan yg ditunggu2 Chris. Ingatkan dia akan perform yg terakhir sbb rock adalah genre si Chris. Konon2 tunggu dia kasi letup itu dewan. Tengok2 hampehh juga. Dia bawa lagu 'Innuendo'. Yang pelik, even Queen pun tidak pernah perform live lagu ni. Yang dia pilih lagu ni kenapa? I thought he might choose 'We are the Champions'. Kecewa betul saya. I agree with the judges comments esp. Simon. Hmm..very bad song choice!

Jeng jeng jeng...my favourite Katharine took the stage. Dia tukar lagu last minutes. Katharine bilang, rock is not about terlari ke sana ke sini di stage. Dia ambil keputusan utk standing still dan pertaruhkan kekuatan vokal dia. Aduiii..mmg diakui vokal Katharine mmg bagus TAPI with song 'Who Wants to Live Forever' dia nyaris2 tergelincir. Infact, pitching dia mmg berterabur. Sayang sekali. Harap2 dia bukan bottom 3.

Elliot was good. Walaupun judges x berapa suka but I like his song "Somebody You Love". Tidak terlampau rock. Masa dia nyanyi, saya teringat si TS. Happy lah si TS ni sebab persembahan Elliot was not bad. Apa2pun keputusan di tangan orang2 amerika.

Taylor? Nothing is new with this guy. Suara masih sama. Tarian masih sama. Yang lucu, Simon tanya "are you drunk?". Sebab memang betul, dia menari tidak ketentuan. Tapi saya enjoy juga lah.

The last one was Paris. Tukar wig lagi budak ni. Trying to be an adult lepas tu nampak macam bida hehehe. I thought the night will be saved by Paris. Tapi ternyata tidak. Pitching dia pun ke laut..muahaha...ishhh semua ndak betul malam ni. Tu lah bah...kenapa lah pilih lagu Queen x ngam bah utk American Idol.

My bottom 3 predictions are Bucky, Ace, Taylor. Kenapa saya pilih 3 lelaki sbb perempuan tinggal 3 org. Kalo out lagi seorang, kesian lah diorang kan. So, biar lelaki yg voted out bisuk. Guyz..jgn marah arr

0 Responses to "American Idol Doing 'Queen' Songs"

Post a Comment