My internet connection at home is not so good since hujan ais batu last friday. Selalu saja down. Sabar tahap gaban saja ni. Kemungkinan juga modem saya mo hangkang sudah kena kilat that day.

Kalo AC buat kejutan sama si Stacy pasal hujan ais batu, macam impian si 'andang-andang' tu, confirm kampung saya jadi femes. Dan saya tumpang sekaki sajalah :p

Back to AF. Just watched diari part 1. Si Nadia dengan si Alif tu bermain-main cinta ka? Siap 'tampar-menampar' dan 'siku-menyiku' lagi. Teringat si David Archuleta AI7 siku si Ryan Seacrest dengan malu-malu kucing :)

Then, empat pelajar dipilih untuk pergi shopping di Carrefour. Nadia, Alif, Saida dan Nubhan. Motif? Apa lagi, untuk mempromosikan dioranglah. Lupakanlah diari part 1 yang penuh dengan drama termasuk Stanly yang menangis teresak-esak pada mulanya then tiba-tiba ketawa. Dan juga kehadiran 'angklung' di akademi. Dan si Stacy yang tiba-tiba rajin di dapur.

On diari part 2, seperti biasa Pengetua memberi penilaian terhadap persembahan konsert lepas. Pengetua memilih persembahan terburuk Nadia, Nubhan (tidak masuk akal), Riz dan Saida. Hukumannya? Diorang kena suruh buat praktikal. Apa tu? Kena suruh buat persembahan depan orang ramai di Pavillion (not sure of this place, could be a hotel). Motif? Apa lagi, untuk mempromosikan dioranglah. Look at the senarai. Mesti ada Nadia, Saida dan Nubhan. Unfair? You decide!

Apa-apapun, yang paling best Pengetua telah memilih Stacy sebagai the best performer. Cayalah Stacy! Hadiahnya? Stacy akan diberi sebuah lagu baru sebagai single beliau apabila keluar dari akademi nanti. Wow! Bukan senang dapat lagu baru. If I'm not mistaken, satu lagu komposer akan caj ribuan ringgit. Ingat murahkah?? How lucky Stacy is.

Seterusnya, pembahagian tugas yang bertemakan muzik rock:

Alif : Kamelia - Sweet Charity
Faisal : Sentuhan Kecundang - Ekamatra
Lufya : Tika Dan Saat Ini - Medicine
Nadia : Total Eclipse of The Heart - Bonnie Tyler
Naim : Opera Hidup - Wings
Nubhan : Summer of 69 - Bryan Adams
Rina : Enter Sandman - Metallica
Riz : Keunggulan Cinta - BPR
Saida : Sepi Sekuntum Mawar Merah - Ella
Stacy : Pelesit Kota - Search
Stanly : Patahnya Sayap Malam - Massa
Toi : C.I.N.T.A. - XPDC

Tema kali ni should be fun. Harap-harap menghiburkanlah. Kalo tidak, kutuklah...apa lagi. Tapi one thing yang buat saya terkejut adalah lagu untuk Nadia. Last week sudah buat lagu English. And why this week dapat another lagu English?? Motif? Untuk menebus 'maruah' dia minggu lalu. Ini semua adalah 'permainan' astro. Rina pun dapat lagu English juga but at least dia sudah 'rehat' last week. Lufya should get an English song before her 'exit'.

No lah, I hope Lufya stay a little bit longer. Makin lama makin berkurangan pelajar perempuan. Apa istimewanya pelajar lelaki? Sebab ramai pengundi perempuan yang mengundi lelaki. Alamak, terlebih sudah!

Afundi Stacy dan hantar ke 32999 (harap-harap si Hilda bayar iklan ni sebab saya promote saudara dia hehehe)

0 Responses to "AF6 - Tugasan Minggu Ketiga"

Post a Comment