Ok lah. Direct to the point.

Mila
Kedengaran flat dan nafas semput. Macam tidak bersedia. Mungkin kurang latihan tapi juara macam dia sepatutnya tiada alasan kenapa menyanyi flat macam tidak bermaya.

Stanly
Big improvement! Walaupun masih kedengaran off-pitch here and there tapi dia sungguh berkeyakinan membawa lagu Kata. In one of the Diari Nubhan ada cakap "macam ko telan suara ko. Takut mengeluarkan suara" That's what I meant, Stanly takut menggunakan suara dia sendiri. But for this song, dia telah menjadi diri dia sendiri. Tu pasal kurang sumbang :)

Alif
Budak ni selalu dapat kejutan. Oh, oh, kamu Ketahuan! Is Astro trying to promote him lebih-lebih? Cara nyanyian masih tidak berubah. Tiada kelainan dibuat. Suara macam budak lelaki yang baru mo pecah suara :lol:

Farah
Stacy is much much better than you. Stacy should sing that part.

Nadia
First of all, congratulations to Ramli MS for making this song alive! I like the arrangement better than the original. Nadia with her big voice nailed this song. Cuma saya setuju dengan komen Adlin di mana Nadia perlu buat 'graf' ke atas suara dia. Kalo tidak, orang akan cepat bosan. Kereta kalo pakai gear 1 atau 2 saja pun boleh rosak kereta tu. A good example indeed! Buat suara anda macam 'Rama-Rama' yang colourful.

Toi
Tak Bisa aku memaafkan beliau. Sebagai seorang yang pernah ke Hollywood, beliau sepatutnya tidak merasa gugup. Toi pernah cakap dalam Diari dia cepat hilang fokus. Bila hilang fokus semuanya akan jadi hancur.

Nubhan
Performance wise saya terhibur. Tapi vocal wise, saya terseksa. Adoi Nubhan, you better be serious in learning. Since anda tidak tersingkir minggu ini, gunakanlah masa keemasan ini untuk memperbaiki kelemahan yang masih ada. Jadilah Generasiku yang berbakat dan berkebolehan. My friend in KL Linda @ Delima tidak sabar-sabar menunggu anda tersingkir :D

Stacy
Orang cakap saya terlalu bias bila buat review on Stacy. Nak buat camana. Persembahan yang bagus harus diberi pujian. Week by week Stacy give us a superb performance. Infact persembahan dia adalah yang ditunggu-tunggu setiap minggu. A big thumbs up to Linda Jasmine juga kerana koreografi yang amat menarik. Pengkritik pun rata-rata memuji Stacy. Tapi saya tidak setuju dengan Adlin bila dia tidak membenarkan Stacy buat genggaman tangannya. Nonsense! Genggaman itulah energy si Stacy sebenarnya. Nasihat kepada pengkritik - kalo sudah tiada benda mo dikritik then DON'T SPEAK! Jangan kedekut dengan memuji persembahan yang sememangnya bagus. Daripada korang mereka-reka benda yang karut menampakkan kamu macam tidak pro!




Riz
My friends cakap Riz tidak akan ada masalah bawa lagu Seribu Tahun. Ok fine. Saya cakap tunggu part falsetto. Jeng jeng jeng...ada juga dia terkehel. Sorilah geng. Mood saya hilang selepas tu. Korang perasan ka tidak persembahan Riz kalo bukan yang terakhir mesti second last. Apa kes?

Rina
Dia diberi tanggungjawab untuk menutup tirai konsert kali ini. Dengan harapan beliau akan gegarkan dewan. Bila start nyanyi macam Ular yang kurang sengatnya. Kalo Nadia nyanyi last lagi bagus. Saya pasti Nadia akan dapat standing ovation dari penonton. Maksudnya di sini Astro sudah tersilap perancangan :D

Pilihan saya : Stacy & Nadia
Sepatutnya terkeluar : Toi or Nubhan
Yang tersingkir : Rina
Andaian saya : Rina disingkirkan walaupun persembahan dia much better than one or two students. Why? Sebab Astro tidak sanggup menanggung bil rawatan hospital. Mangsa seterusnya might be Alif. Alif kan kena suruh buat operation. Ingat Astro mo tanggung ka? Fikir-fikirkanlah!

0 Responses to "Akademi Fantasia 6 - Konsert Keenam"

Post a Comment