Pejam celik pejam celik..American Idol 5 sudah mo masuk minggu ke-5. Saya mmg tidak pernah miss mengikuti AI sejak kemenangan Kelly Clarkson. Bagi saya setakat ini, Kelly masih lagi the best!

OK..jom cerita pasal AI5
Dlm 12 peserta, saya awal2 pilih peberet saya. Kalo perempuan, saya pilih Katharine McPhee sbb vokal dia mmg bagus lagipun dia ada iras2 Kely Clarkson (hehehe kelly lagi). Lelaki pula, mcm susah saya mo pilih sbb mcm semua x best hehehe....tapi saya pilih Ace Young..vokal dia not so good but not that bad either. Minggu ke-3 betul2 buat saya nervous sbb dua2 peberet saya masuk bottom 3..gilossss tp nasib baik diorg selamat.


Minggu-1
Peserta disuruh nyanyi lagu2 Stevie Wonder. Dan peserta yg pertama terkeluar ialah Melissa McGhee. Tidak tau lah kenapa dia dpt undi paling rendah, mungkin kerana dia terlupa lirik tu penyebabnya. Kalo di Malaysia, lupa lirik ka, out of tune ka, aiman x kesah..org masih undi hehehe...tapi kalo di amerika..silap sikit..habisss

Minggu-2
Saya mmg awal2 predict budak yang dipanggil 'Chicken Little' ini tidak akan bertahan lama. Suara tidak power, penampilan diri pun biasa2 saja, kalo di Malaysia, dia sudah kena ckp "tiada package" muahaha. Say goodbye to Kevin Covais yg telah menyanyikan lagu "When I Fall in Love".

Minggu-3
Lisa Tucker, peserta pertama yg nyanyi di minggu ke 3. What a way to begin the show! Pada mulanya, saya mmg happy giler bila tau dia akan menyanyikan lagu Kelly Clarkson 'Because of You" . Well, saya ni peminat Kelly of courselah happy kan...Tapi sayang...saya yg tidak tau apa2 pasal muzik pun boleh tau yg dia ni off-key esp. bila dia try to reach high note. Even Simon Cowell pun cakap "the song is too big for your voice". Wow, saya bangga coz at the same time, he is trying to tell us that suara Kelly Clarkson is powerful! So in the end, as I said, pengundi di Amerika mmg tiada belas kasihan. Lisa was voted out. Sayang jugalah sbb dia ni salah seorang yg berpotensi saya tengok.

Minggu-4
Mandiva takes her final bow. Mmg x sangka Mandisa akan terkeluar lebih awal. Bila tengok setiap kali dia perform judges mesti puji suara dia, saya pun ingat mungkin dia boleh top 5. Tapi di minggu ini, Mandisa menyanyikan lagu Shania Twain "Any Man of Mine", Randy Jackson & Simon Cowell tidak suka. Eh eh Simon mmg biasalah...kalo boleh semua pun dia x suka. Lagi2lah this week, diorg nyanyi country song si Simon mmg tidak suka.

So, 4 out...6 more to go. Yg paling penting, peberet saya masih ada lalala...Antara
Ace Young,
Bucky Covington,
Chris Daughtry,
Elliott Yamin,
Katharine McPhee,
Kellie Pickler,
Paris Bennett dan
Taylor Hicks
siapakah yg bakal ke final 2?? Sama-samalah kita tunggu di minggu ke-5 dan jangan lupa to watch this show Live on Star World every Wednesday at 5.00pm dan result dia on Thursday. Ada juga ulangan pada hari yg sama pukul 8 mlm.

Be Real...SciaS

0 Responses to "American Idol 5"

Post a Comment