..the first team terkeluar...John & Scot

Satu lagi reality show yang saya suka tengok di TV - The Amazing Race. Saya mengikuti siri ini sejak dari pertama sehingga sekarang. Tapi so far, yg paling best saya tengok The Amazing Race 4. Sebab diorang datang di Sabah. Masa tu, saya sibuk sms semua geng yg saya sempat suruh tengok AXN..hehehe Bukan setakat Sabah, yg paling penting, diorang datang di Monsopiad Cultural Village, Penampang. Saya ingat lagi masa tu, ada upacara pemberkatan dari seorang Bobohizan. Ada team tidak percaya dgn ucapara itu dan merasa geli. Tapi ada satu team, Reichen & Chip (kebetulan team peberet saya) amat menghormati upacara itu. In the end, this team won the Race..! OK lah itu kisah The Amazing Race 4. Now, let's talk about The Amazing Race 9.

Episode 1
Ada 11 pasang/team yg ikut serta. Diorang bermula di Denver, Colorado dan menuju ke Sao Paulo, Brazil. Setiap kali saya menonton siri ini, saya mesti pilih peberet saya. Kali ini saya pilih Wanda & Desiree sbb saya suka tengok hubungan diorang sbg seorang ibu dan anak tunggal. Bagus juga kalo saya sebut nama2 yg lain:

01. Lake & Michelle (Married Parents) Lake - Dentist, Michelle - Homemaker
02. Danielle & Dani (Childhood Friends) Danielle - College Graduate, Dani - Colledge Graduate
03. BJ & Tyler (Best Friends) BJ - Online Tutor, Tyler - Filmmaker
04. Ray & Yolanda (Dating) Ray - Attorney, Yolanda - Science Teacher
05. John & Scott (Lifelong Friends) John - Wealth Manager, Scott - Sales
06. David & Lori (Dating) David - Musician, Lori - Pizza Hut Manager
07. Eric & Jeremy (Friends) Eric - Waiter, Jeremy - Valet
08. Fran & Barry (Married 40 Years) Fran - Retired Accountant, Barry - Retired Physician
09. Lisa & Joni (Sisters) Lisa - Realtor/Artist, Joni - Children's Pastor
10. Joseph & Monica (Dating) Joseph - Homebuilder, Monica - Student
11. Wanda & Desiree (Mother & Daughter) Wanda - Corporate Trainer, Desiree - Writer

Pit Stop pertama di Sao Paulo, Brazil dimenangi oleh Eric & Jeremy. John & Scott pula terkeluar.

0 Responses to "The Amazing Race 9"

Post a Comment