Akademi Fantasia kini muncul lagi. Sekarang dah masuk musim ke-4 kita menjangkakan musim ini lebih baik daripada musim2 yg lalu.

Semalam kita telah diperkenalkan pelajar-pelajar baru yg bakal memasuki AF4 melalui Tirai Akademi. Tapi ntah kenapa saya merasa keboringan cara2 diorang buat pengenalan. Tidak se-best di musim yg lalu. Cam saya tengok kecoh dan kelamkabut :)

Jom kita tengok pelajar2 yg berjaya masuk top 20:

sia amik gambar ini dari www.akademifantasia.net

Minggu depan akan berlangsung Konsert Prelude iaitu pemilihan top 12 yang akan meneruskan pembelajaran dalam akademi. Apa yang pasti 10 pelajar akan dipilih oleh juri dan 2 pelajar yg lain akan diundi oleh penonton. Cehhh tahun lalu free tahun ini kena undi pula ish ish ish awal2 lagi dah mengaut keuntungan. Saya jangka AF musim ini akan memerlukan banyak pengundian. Maksud saya, banyak yg akan diperkenalkan oleh pihak penganjur utk para penonton mengundi. Maklumlah nak cari keuntungan. AFLagu & AFpre adalah salah satu contoh. Nasihat saya, berpadah-padahlah. Berhibur, berhibur juga tapi jangan pula end of the day, kita terpaksa makan meggi mee saja. Betul kah tidak, Noey?? Noey mesti jawab "tepuk dada tanya selera" hehehe

Seperti di AF yg sudah2 saya akan pilih seorang dua pelajar sbg pilihan saya. Tapi buat masa ini, saya tidak akan pilih lagi sbb saya tunggu senarai top 12. Saja suka-suka bah :p

0 Responses to "Bahana Akademi Fantasia 4"

Post a Comment