13.6.06

huhuhu...

Adoiii lamanya tidak dpt update blog. Salahkan pada petir muahaha. Dijadikan cerita last week, modem sia 'hangkang'. Sia cukup jaga PC sia everytime kalo hujan sia mesti off PC. Rupa2nya tidak cukup hanya dgn mematikan powernya saja, saya perlu cabut wayar di modem. Itu pasal walaupun PC saya tidak digunakan kalo hujan dan petir PC saya masih vulnerable huwarggghhh. Ini adalah satu pengajaran bagi saya.

Selepas tu, saya buat aduan di 100. Tapi sedih sungguh dgn servis diorang ni. I have to call them every day to remind them that my PC is still not okay. Adakah patut technician tu bilang kemungkinan besar saya terkacau kabel. Gilaaa apa! kabel mana yg dia maksud pun saya tidak tahu ini kan lagi saya pigi kacau. Diorang tu sengaja bah kasi lambat2.

Bila kesabaran sia sudah mencapai ke tahap maksimum, I called again the technician who handle my case. Saya ckp kalo masih tidak datang check modem saya... saya akan buat aduan kpd pengurusan TM. Hari itu juga technician tu datang rumah saya...padan muka dia! Bila dia check rupa2nya bukan saja modem yg rosak tp network card sekali. Adusss pening pening. Technician tu ganti modem saya (for free) dulu modem saya besar dia ganti dgn modem kecik saja. Saya pun tidak tau samada saya ini ditipu hidup2 oleh technician tu sbb saya bukannya faham sangat dgn benda IT ni.

Last sekali, saya bawa lah CPU saya di Kompleks Karamunsing utk dibedah siasat. Tauke tu bilang dia tiada stok network card tapi dia bagi option saya boleh beli USB Lan. Cucuk saja di CPU konon. Since harga dia RM30.00 saja, I give it a try. sambil2 itu, saya beli scanner jenis HP dgn harga RM290.00. Mula2 harga dia RM299.00 tapi since saya ini regular customer dia diskaun RM9.00 hehehe.

Akhirnya.....here I am...back to business hahahaha <-- gelak org jahat

6 Responses to "I'm Back"

  1. Anonymous Says:

    ic man...begitu rupanya ceta d sebalik kong nya pc ko ni,..punya main rindu sia ni....rindu mo komen bah dlm blog ko ni...time sia cuti ..pc ko pun cuti bah kan?
    sia ingat,ko terlampau mabuk sampai ko siram lihing modem ko..muahhahhaaa
    bah,wel com bec...

  2. Anonymous Says:

    tu lah bah..terlampau aramai tii bah pc sia ni hehehe sia pun rindu surfing dan posting

    thank u kio for ur support!

  3. Anonymous Says:

    good..u r back..cepat2 review af 4, dan kalau boleh citer lost jugak..hehe..i missed episode last monday..btw..x jumpala mgzne yg kwn u promote2 ada ctr linda 2...
    dah habis kot..covernyakan populer..ape citer linda?

  4. Anonymous Says:

    adoiii...last sekali aku posting AF4 masa prelude..sekarang dah konsert ke-3..mcm dah terlalu lewat nak buat review..tp i'll try my best

    cite Lost..makin lama makin best..yg ini pun aku cuba buat review k...tungguuu

    Linda kat MH menceritakan aktiviti2 dia bila dia buat show di mana2..masa terluang..ke mana dia pergi..juga menceritakan macamana jaga badan/diet..tp yg paling penting..gambar Linda tetap vogue!! hehehe aku try scan gambar dia dan post kat blog aku..sabarrrr

    thanks ya..atas sokongan korang kat blog aku yg sederhana ini :)

  5. Anonymous Says:

    scias,ko tau kan ..napa sia suka limpas sini..ngeh ngeh.klau ko berhenti brckp pasal yg sia suka tu...nda mo sia limpas sini....so jan udah ko siram modem ko ah......muahahahaa

  6. Anonymous Says:

    tsjahattt..hari2 sebut x boleh nanti makin hilang muahahaha

Post a Comment