To tell you the truth hanya persembahan Candy dan Ebi yang saya tunggu-tunggu. Tidak hairan sementara menunggu giliran diorang nyanyi saya terlelap (cam habit pulak :p) Maybe becoz terpaksa menunggu 13 persembahan!! American Idol semasa top 24 pun diorang split boys and girls supaya penonton tidak keboringan. Tapi kalo persembahan semuanya bagus-bagus mungkin lain cerita tapi ada persembahan yang membosankan - that's the reason saya terlelap.

Usually first performer akan dilupakan atau kita terlupa sebab show terlalu lama. Astro should buat re-cap in the end of the show just like the AI supaya otak kita refreshed by their performance.

Since banyak kali saya terlelap so, it's not fair for me bagi komen. Saya hanya akan komen persembahan yang saya sempat tonton.

Candy - I think I'm getting to like this girl. I just love her vocal. She already has the vocal tinggal lagi mo di-polish. Her voice mengingatkan saya kepada Linda Nanuwil (Oh how I miss her!). Ramai yang condemn Candy for forgetting her words but when I listen to it, actually she only missed one word i.e. "Inikah" So what? Dekna last time forgot one sentence. In AI pun ramai yang terlupa lirik. But who cares? But I do agree with Professor Khairil though, high note Candy terlalu nyaring. Itu adalah kebolehan semulajadi Candy sebenarnya, cuma dia perlu smoothen her high note. Apa yang menghairankan saya, semasa Candy buat latihan suara dia ok tapi bila buat persembahan di konsert, tiba-tiba ternyaring pula. Kalo tidak percaya, listen Candy at dBos. Apa-apapun hopefully Candy teruskan belajar selagi masih berada di Akademi.

Farha - Memang tidak bernasib baik sebab dapat lagu yang tiada umphh. Persembahan pun ala2 band boy gitu. Sebutan definitely tidak jelas. I think he concentrate more on his steps than his vocals.

Heliza - Matilah kaluuu! Low note dia hancusss. Melody pun lari banyak. Jgn memain 'Torn' pernah menjadi kegemaran saya time dulu-dulu so saya tahu lenggok sebenar lagu ini :)

Aizat - In the beginning of his show, saya memang mengantuk tapi bila tengok persembahan dia yang bertenaga, saya terus terbangun. Actually, persembahan dia ni diselamatkan oleh live music (okestra tentera darat ka tu? - I missed Aznil's interview with them). Lucky for Aizat sebab diiringi dengan live musicians. The rest of the students, arrangement muzik diorang tidak best. Bosan tahap cipan!

Noni - Kesian Noni. Berhempas pulas menyanyikan lagu 'Pastikan'. She was the worst. Nampak dlm Diari dia macam bersungguh-sungguh tapi akhirnya tiada perubahan dan peningkatan.

Ebi - Wow! Full of energy beb! I think the first ever happened in AF (correct me if I'm wrong) pelajar 'terjun' dari stage. It was a kejutan for me and I kinda like it. I think para penonton di dewan pun suka. Tidak hairan dia mendapat 43% undi.

Nasib baik Aznil tidak banyak membebel this time. It should be that way. I still miss Aznil masa AF2. Happening gila!

PILIHAN SELEPAS KONSERT KE-4:
Ebi & Aizat

SEPATUTNYA KELUAR:
Noni & Heliza (oppss Noni memang terkeluar pun)

PALING HAPPENING:
Penyingkiran 3 pelajar (bagus juga sbb terlalu ramailah beb! bikin buang duit utk mengundi saja)

Gambar digali di ASTRO

7 Responses to "AF5 - Konsert ke 4"

  1. Anonymous Says:

    last year faizal pun lompat from stage pigi tempat pengkritik masa dia nyanyi lagu nirvana

  2. Anonymous Says:

    Errr...mcm I don't quite like ebi's performance. Aksi melompat kurang kena dgn lagu (mcm teroveracting pula)...Kalau lagu nirvana oleh faizal n lagu Felix Hukum Karma ngam juga buat mcm tu..tpi sekadar kasihnya laila...Hmmm...(lain org lain citarasa/pendapat)

    Yupp Faizal prnah buat..

  3. Anonymous Says:

    oooh Faizal pernah buat ka?
    adehhh..mungkin saya terlepas tinguk hehehe saya tidak berapa fanatik masa AF3 & AF4..nway..thanks for the info!

    dB
    saya pilih Ebi selepas saya bandingkan ke semua persembahan pelajar..Ebi & Aizat saja yg full of energy - walaupun lagu diorg x lah best sangat hehehe. Kalo dlm kategori lagu slow - saya pilih Candy!

  4. Anonymous Says:

    SCIAS..
    Saya sudah terjatuh minat dekat Ebi..
    hehe...

  5. Anonymous Says:

    haiyaa...mcm mn ko blh kasi sinonim tu sora candy gan LINDA NANUWIL....? sora candy trsndiri bah...power + ohngik kopio sora da & time da jd pnyanyi latar c dafi >pncnta Wanita tu,sora c candy yg halus siok di dgr.&&&&&&&&&....sia rasa...sora c Linda(the 1 & only sora da dunia)da brbisik ja pun,blh bt org kasi bhenti keta & dgr & rewind balik2..ahaksss ..(klau tgh drive..ahakss)

    w pun ,sia tertidur2 tgk ni af5(sb keletihan yg amat)sia smpat tgk mn yg best..so sia mo ranking kio..
    1.MILA- sia mula suka tone sora da 1st knsert lagi,w pun byk the sumbang sana sini..tone budak ni sedap n siok d dgr..klau dbgi lagu country ni...memang sesuai!
    2.CANDY- mcm nama da juga...manis bah sora da ni,antara sora yg paling power cuma mcm ckp dbos..da kena jauhkan mic. tu...baru nda gatal telinga sia ..ahakss..
    3. AIZAT- ni budak ah,w pun gumuk+gelap ...memang power ! da sama c candy ,nda pena kecewakan sia..mantap bah since 1st knsert!sia mo da p final ! biarlah lubang hidung da luar biasa saiz da..sia kan sukung ! hidup org gontitZ...ahakss
    yg no.4 - seterusnya..nda sia smpat mo nilai..kakakaaa

  6. Anonymous Says:

    bah Ziah
    kalo sudah terjatuh minat tu...jgn lupa undi dia hehehe

  7. Anonymous Says:

    TS
    ko tau apa persamaan sora linda & candy? suara 'Dusun' diorg hehehe
    ada weight - tone sedap - power gila..jarang2 ada di malaysia

    bagilah peluang sama Candy..banyak lagi yg dia perlu belajar..pasal penggunaan microphone tu..saya rasa dia akan improvise

    kalo lah ramli ms yg ajar diorg..i'm sure sora Candy dpt diasah dgn baik...just like Linda!

    nway...thanks for all ur comments guyz..appreciate them!

    see u in the next concert..hehehe

Post a Comment