Happy Easter to all!

I meant to blog the first concert of AF6 earlier but since today is Easter Day I had so many programs to attend to. Sekarang baru ada free time ;)

Rina - Simply the Best
Sebagai pembuka tirai, I think she was ok. I wasn't so excited though but at least dia sudah buat yang sebaik mungkin.

Selepas tu, persembahan-persembahan yang saya kurang ingat. I hope I am not too harsh to say the performances of Aliff, Lufya, Naim, Ika & Toi were boring and forgettable. Ramalan saya terhadap Ika yang mungkin buat kejutan, meleset! Budak ni memang tidak boleh bawa lagu 'Kesetiaan' tu.

Nadia - Rindu
After watching FIVE! boring performances (terseksa betul!) tiba giliran Nadia. At this point, I received an sms from Noey :) Nasib baik budak ni menyelamatkan keadaan. Kalo tidak muramlah konsert pertama diorang. Walaupun Nadia buat sedikit kesilapan semasa masuk korus tapi boleh dimaafkan sebab selepas tu dia cover dengan persembahan yang mantap.

Riz - Ketulusan Hati
Disebabkan saya dipersembahkan dengan pelbagai kontroversi mengenai Riz di Diari AF, maka saya sedikit 'terganggu'. Maksud saya, anggapan negatif saya terhadap budak ni. Tapi selepas tengok dia buat persembahan, perkara negatif telah dilupakan sebab dia bawa lagu Anuar Zain dengan berkesan sekali.

Yana - Si Pencuci Pinggan
Oppsss...
Yana ni kurang berlatih (maybe). Saya tengok dia asyik di dapur cuci pinggan. Bila Naim didenda oleh Ramli MS cuci pinggan selama dua hari macam Yana susah hati pulak. Adoiii...
Sorilah Yana, persembahan awak tidak membawa kelainan yang boleh mengingatkan saya terhadap awak. Silap haribulan, after a few weeks, nama budak ni pun saya akan lupa. Kecualilah kalo ada orang mengingatkan saya "ala, budak yang cuci pinggan tu!" then maybe I'll remember her :)

Nubhan - Ruang Rindu
Masa budak ni nyanyi saya tutup mata. I just want to listen his voice which is very good. Lagu Letto bersesuaian dengan suara dia. From the beginning it was perfect sehinggalah di hujung lagu dia a little bit terkucil. Apa-apapun, saya akan tunggu persembahan dia dengan lagu lain pulak.

Stacy - No One
I don't know why, tapi saya terasa berdebar-debar menunggu persembahan Stacy. Tapi nasib baik she did well. Go Stacy! Looking forward more from you.

After Stacy, masa saya pi buat minuman. Nasib baik ada iklan. Oppsss..

Saida - Terlalu Cinta
Eh..betulkan pandangan saya ni. Dari jauh dia kelihatan macam Marsha. Tang mana? Tang mata mengkali :)

Stanly - You Raise Me Up
Budak ni dikatakan mempunyai suara tenor yang amat baik sekali. Tapi bila dia nyanyi ada juga yang dia tidak sampai. Abang saya pulak menyampuk, "bagus lagi si Rey" Hmm..no comment.

Kesimpulannya, konsert pertama ini a bit muram. Nothing to talk about. Maybe I was expecting too much. Ya lah. Sepatutnya lagu yang diorang bawa adalah lagu makanan diorang so, sepatutnya konsert ini meriah. Rupa-rupanya tidak. Diorang diberi peluang nyanyi lagu kegemaran yang diorang boleh bawa. Bagaimana nanti dengan lagu-lagu bukan kegemaran? Adakah lebih teruk dari konsert pertama ini? Kita tunggu dan lihat.

Tekaan saya tiada pelajar yang tersingkir juga meleset. Rupa-rupanya ada penyingkiran jugak. Maybe Astro tidak dapat menanggung 'kebajikan' diorang tu pasal cepat-cepat mo singkir. Saya sudah excited tengok ada 3 beg. Yesss...tiga pelajar akan tersingkir. Lagi ramai lagi bagus sebab based on their performance, more than half should leave the academy.

Lain kali kan Astro, tidak perlu keluarkan 3 beg. Buang karan saja! Memadai memanggil tiga pelajar tercorot dan seterusnya menyingkirkan pelajar yang sepatutnya. Episod penyingkiran a bit serabut dan serabai. Next week harap-harap ada pembaikan.

Akhirnya, AC Mizal sebagai si pengacara. I am so happy AC tidak terikut-ikut cara Aznil. AC tried hard to be himself. Saya sebenarnya suka cara dia mengacara. Tidak berbelit-belit macam Aznil. Straight to the point. Itu yang saya mahu. I just want to watch the singing part and not the mengacara part! Tapi AC ada sikit macam Ryan Seacrest. "Jika anda tidak setuju dengan para pengkritik, anda boleh mengundi dengan...Afundi..bla bla" Well, it's okay kalo buat pembaharuan tapi jangan tiru seratus peratus ya AC!

Persembahan yang best : Stacy, Nadia, Riz, Nubhan
Pelajar tersingkir: Yana
Yang sepatutnya disingkirkan : Ika
Perkara meluat: Ajai (especially baju kemejanya yang sengaja tidak dibutangkan..apa kess??)

0 Responses to "Akademi Fantasia 6 - Konsert Pertama"

Post a Comment