First of all, saya ucapkan ribuan terima kasih kepada si ‘andang-andang bah’ kerana menegur kesilapan saya terhadap lagu yang dipersembahkan oleh 3 orang pelajar depan si Kutip. Ketara betul saya ni buta seni. Lagu-lagu rock ni bukan genre saya :) Apa-apapun, saya minta maaf dengan pemilik lagu rock tersebut.

As usual, Diari AF hari Isnin adalah penilaian pengetua terhadap persembahan pelajar di konsert sebelumnya dan juga pemberian tugas baru.

So many things berlaku dalam Diari tapi saya tidak ingat kesemuanya. Memori ‘hard disk’ saya so limited maklumlah memori saya almost full.

Dalam Diari, Ramli hentam habis-habisan si Faisal. Fulamak, kesian pula saya tengok muka si Faisal tu. Nasib baik dia ni lelaki, kalo perempuan saya rasa air mata pasti meleleh. Eh, si Riz lelaki pula kan tapi menangis sebijik cam perempuan oppss!

Si Pengetua bilang, kalo si Faisal nyanyi sumbang lagi, dia akan stop! Ermm..di sini saya keliru. Adakah maksud dia, semasa Faisal menyanyi dia akan berhentikan persembahan tu atau dia out kan dari akademi dengan menggunakan kuasa vetonya?

Satu yang saya tidak puas hati apabila si Ramli menegur si Stacy. Konon-konon si Stacy very the pitchy semasa menyanyikan lagu Pelesit Kota. Pitchy ka? Well he is the pakar and I am the buta seni. To me, persembahan Stacy bukan sekadar cukup makan tapi boleh makan! DAN disebabkan kononnya dia nyanyi pitchy, si Ramli nyaris-nyaris menarik balik lagu baru si Stacy. Patut kah?? Setahu saya, pemberian hadiah (lagu baru) tu adalah berdasarkan prestasi Stacy di konsert ke-dua. So, patutkah, hadiah tu ditarik balik just because she didn’t perform as expected by the pengetua during konsert ke-tiga??? Nasib baik dia tidak tarik balik, kalo tidak BURUK SIKU!!!

Diari semalam macam diari si Saida. 80% muka dia saja. Siapalah mo dengar kisah cinta dia tu. Sambil-sambil tu sempat promo profession laki dia. Korang layanlah!

Berikut adalah pemberian tugas untuk minggu ini:

Alif – Come Out & Play (The Offspring)
Faisal – Joget Bunga Melati (Halil Chik)
Nadia – Mengapa Dirindu (Saloma)
Nubhan – Cinta Hampa (D’Lloyd)
Rina – Terbang Helang (Sharifah Aini)
Riz – Marabahaya (Pop Shuvit)
Saida – Hati Karma (Siti Nurhaliza/Noraniza Idris)
Stacy – Cinta Terhalang (Stacy)
Stanly – Kasih Tercipta (Faizal Tahir)
Toi – Laukku Cukup Masin (Spider)

The most awaited performance will be from Stacy. Lagu baru beb! Dia salah melodi ka, salah lenggok nyanyian ka, who cares. That’s her song. It’s up to her camana dia bawa lagu dia sendiri. Go Stacy!

I am also looking forward for Nubhan. Lagu sedap tu sesuai dengan suara dia yang gemersik.

Nadia pun saya ternanti-nanti juga. Bayangkan suara Nadia yang besar itu menyanyikan lagu Saloma yang mendayu-dayu.

Saida pula dapat lagu adik dia. Adakah adik dia akan muncul di akademi untuk membantu kakak dia? Atau mungkin adik dia akan menjadi pengkritik jemputan? Kita sama-sama tunggu kalo-kalo ada kejutan.

Nampak gayanya, Rina mendapat ‘makanan sedap’ kali ke-3. Except for lagu Misha Omar saya rasa Rina selalu mendapat lagu genre dia. Lagu Sharifah Aini adalah lagu era si Rina. Tapi kalo dia nyanyi sebijik mcm penyanyi asal, tiada pembaharuan, meaning persembahan dia akan menjadi biasa-biasa saja.

Semalam dalam Diari, Riz telah menyuarakan isi hatinya. Walaupun dalam nada bergurau tapi saya rasa ianya memang satu ketidakpuasan hati dari Riz. Riz mempertingkaikan Rina selalu mendapat lagu best. Rina jawab, best tak best sesebuah lagu depend kepada pembawa lagu. Cewah..bukan main lagi. Kononnya dia sudah best lah tu.

Diari diakhiri dengan kata-kata Rina “I can accept any song!!” Fuyoo! Riak tu beb. Camana kalo next week bagi Rina lagu Kelly Clarkson ka, Mariah Carey ka, My Chemical Romance ka ataupun Linkin Park. Alamak terlebih sudah!

Afundi Stacy dan hantar ke 32999

3 Responses to "AF6 - Tugasan Minggu Keempat"

  1. Anonymous Says:

    helo, nice blog and good comment about your thoughts about AF 6. Good reads from you.

  2. Sarah Says:

    love your thoughts on Mama Rina and Riz...hahaha

  3. SciaS Says:

    thank u sapphire blu ;)

    hi allyssa owen!
    it's a very personal thoughts indeed hehehe

Post a Comment