There was a major blackout in Sabah last night. I was watching Diari AF when it happened. I kinda 'blackout' as well as I can't even remember what I've been watching :D

Nasib baik saya tapau lauk di kedai on my way home from work. Saya terpaksa tapau sebab saya mo attend 'momisok' of my late brother in law dan memang tiada masa mo masak.

I came home around 12.30 am and the power has been restored by then. So, saya sempat menonton Diari AF part 2. Kebetulan masa tu, Ramli MS sedang bagi lecture kepada para pelajar.

Student yang teruk kena ialah Nubhan sebab dia sumbang-mambang masa konsert ke-5. Then Ramli MS bagi tau Stacy dapat single baru yang kedua sebagai hadiah dimana Stacy telah memberi satu persembahan yang menghiburkan during the last concert. Tapi single itu tidak akan diberi terus kepada Stacy. Ramli MS will decide bila Stacy akan nyanyikan lagu baru tu.

Pemberian tugasan:

Alif - Ketahuan (Matta)
Nadia - Rama-Rama (Ella)
Nubhan - Generasiku (OAG)
Rina - Ular (Anita Sarawak)
Riz - Seribu Tahun (Imran Ajmain)
Stacy - Don't Speak (No Doubt)
Stanly - Kata (Hazami)
Toi - Tak Bisakah (Peter Pan)

Nadia dan Nubhan tidak berapa hepi dengan tugasan mereka kali ini. Walaupun Ramli MS sudah bagi tau Nadia yang dia tidak akan menyanyi sebijik macam penyanyi asal sebab beliau akan ubah lagu tersebut kepada rentak rock tetapi Nadia masih tunjuk muka yang tidak puas hati. Dia bilang lagu Rama-Rama ini tidak pernah melekat di otak dia. Mungkinkah Ella akan masuk ke akademi untuk memberi dorongan kepada Nadia?

Nubhan pula suka lagu yang diberikan kepada Toi. Konon-kononnya (mengikut Sarimah Ibrahim) lagu Tak Bisakah adalah lagu kegemaran Nubhan. Semalam, macam ada hati mo tukar lagu tu dengan Toi tapi Toi pulak saya tengok a bit reluctant. Toi bilang, mustahil Pengetua benarkan.

Yang tidak bestnya, kedua-dua insiden di atas diprovoke oleh budak RA (Syafiq) tu. Budak RA inilah yang memainkan peranan penting untuk melaga-lagakan among the students. Tapi saya tidak heran sebab yang suruh sebenarnya ialah Astro! Macamlah kita ni tidak tau!

Lagu Ular yang Rina dapat tu pulak adalah lagu yang diidam-idamkan oleh Nadia. Best ka lagu tu? Saya pernah dengar sekali saja. Macam tidak best pun. Tapi kalo si pembawa lagu dapat 'havoc'kan lagu tu, macam Stacy buat lagu Makhluk Tuhan Paling Seksi (sumpah! saya tidak pernah dengar sebelum Stacy nyanyikan) mungkin juga akan dapat memeriahkan penonton. Kita tengoklah apa yang bakal terjadi. Anita Sarawak for sure akan all out mengajar si Rina macamana bawa lagu tu. Jangan pula, giliran si Rina keluar minggu ini, sama nasib dengan Saida yang bawa lagu Ogy!

Kita layan Diari seterusnya. Sambil-sambil itu, jangan lupa Afundi Stacy dan hantar ke 32999.

0 Responses to "AF6 - Tugasan Minggu Keenam"

Post a Comment