Saya menunggu konsert ini dengan penuh harapan. Saya mengharap diorang menebus kehambaran konsert keempat. Apa-apapun, Saya tidak faham apa kaitan opening dengan konsert AF.

Aliff
Aliff blur. Serabut. Karan. Lupa lirik. Juliana. Adam. Camillus. Stacy. Adoii lemas den! Tapi nasib baik jugalah Adam ada. Sekurang-kurangnya perhatian saya teralih kepada Adam. Simpati sangat-sangat dengan Aliff yang mana saya rasa Aliff should bersyukur dengan kehadiran Adam.

Stanly
I pity his mother. Tapi that's not an excuse. Stanly masih tidak deliver. I think he should use his own original voicelah. Dia masih buat-buat suara dia seolah-olah dia tidak trust suara dia sendiri.

Nadia
Frankly, I was looking at her legs all the time. It's distracting. She should wear pants. Kasut punya tinggi. Saya takut dia tersalah step dan terjatuh. Nasib baik ini tidak berlaku. Persembahan yang bagus cuma saya terkilan sebab tidak dapat dengar falsetto dia. Dia memang tidak dapat buat bah kan walaupun dia berabis praktis tiap hari.

Rina
Setuju dengan Ogy. Pakaian dia tidak sesuai. Semasa Menuju Puncak, dia saja yang tidak butangkan baju bahagian dada. Bila membongkok, alamak! terlebih sudah. Satu persembahan yang biasa-biasa.

Toi
Odoi gia. Ada sesuatu yang tidak kena dengan baju dan seluar. Terlebih bah. Tidak sesuai dengan umur. Tapi pujian harus diberikan sebab dia sahut cabaran menyanyikan lagu Inggeris bukan macam budak sorang tu tutt! Sketsa Sean Kanna mengarut!


Saida
Baju buruk! Emosi dia tidak bertempat. Nangis pun macam 'crocodiles tears' saja. I think she really can't sing. Nafas semput. Am wondering adakah kehadiran dia di AF ditaja? Opps!

Nubhan
I like him during the first and second concert. Selepas tu, terseksa aku! Please somebody help him! Sketsa Bob & Farah sucks!


Stacy
Powerful, Wonderful and Superb! Paling meletup! Energetic! Ready to be a Superstar. Those were comments from the pengkritik. Should I add more? Sudah terbukti she perform well week by week. Banyak peningkatan. Looking foward for her next performance. Oh and by the way, she should be getting another new song! Ramli MS bear that in your mind!

Riz
Performance wise he has done a good job. Cuma saya terganggu dengan pergerakan tangan. Berulang kali mengusap rambut. Tidak perlu ikut style Muse. Just be original. Then dia terjun dari pentas. Alamak teramatlah klise. Dia ucap terima kasih orang-orang yang bawa banner? Apa kes? Tak kan untuk meraih undi?

AC
Please AC. Don't interrupt the judges to give comments. Bilang mo jimat masa tapi ada masa pula introduce artis semasa juri bagi kritik. AC juga tidak perlu mengulangi ayat para juri melainkan ada benda yang lain dia mo cakap.

Pilihan saya : Stacy
Sepatutnya terkeluar : Nubhan or Saida
Yang tersingkir : Saida
Perkara meluat : Sketsa atau drama yang tidak menjadi. Tiada sketsa pun tidak apa!

Afundi Stacy dan hantar ke 32999

0 Responses to "Akademi Fantasia 6 - Konsert Kelima"

Post a Comment