Who will be the next AF5 Champion? We will find out tonight. Selain menunggu keputusan, saya juga amat mengharapkan a superb performance from the finalists. I hope I would be entertained.

Performance yang paling saya tunggu adalah Candy & Mila. Candy with her new song 'Demam' yang buat saya teruja. Bukan calang-calang pencipta lagu baru Candy. Edry of KRU adalah satu nama besar di persada seni. Of all the new songs hanya lagu Candy yang berentak rancak. Semoga lagu ini membawa tuah kepada Candy.

How I wish, format AF sama dengan format American Idol di mana hanya dua peserta berentap di final. Barulah meletup! Bolehlah kita melihat persaingan di antara Candy & Mila. But AF is AF. Mustahil diorang akan buat perubahan macam tu. Mau tidak mau kena layan juga tiga peserta yang lain :) No offense to the other three students.

I've been surfing the net high and low dan rata-rata mereka mahu melihat Mila sebagai juara. Kononnya mereka ingin melihat perempuan sebagai juara. But why Mila alone? Kenapa bukan Candy? Candy juga ada peluang untuk merebut gelaran juara. I think I know why. Sebab Candy low profile. Candy kurang diberi perhatian oleh Mr. CameraMan. Candy juga kurang berkomunikasi. Candy tidak menagih simpati. Candy wants us to vote atas dasar bakat yang dia ada dan bukan atas publisiti yang mengada-ngada. Ramai yang meramalkan Candy akan menduduki tempat ke-lima malam ini. Boleh dikatakan Candy merupakan pelajar 'underdog'. Apa-apapun, I wish the best of luck to all Candy's voters!

Kenapa pula saya tidak sebut Heliza sebab dia juga sorang perempuan? Sebab bakat Heliza belum menyerlah berbanding dengan Candy & Mila. Seperti Dafi, Heliza kena asah vokal terlebih dahulu. Tapi saya tidak heran bila tamatnya AF5 ini, Dafi & Heliza akan lebih popular berbanding dengan pelajar yang lain. Sebab apa? Sebab diorang sudah ada personaliti yang menarik.

Let's have our dinner early tonight and watch the final concert only on AstroRia!

PILIHAN UNTUK MENANG:
Candy, Mila, Ebi, Heliza, Aswad

RAMALAN KEPUTUSAN:
Mila, Ebi, Aswad, Candy, Heliza

2 Responses to "AF 5 - Konsert Akhir"

  1. Ching Says:

    Hello,can we make a links?
    My blog is China Channel,http://blog.chinac.org/

  2. SciaS Says:

    hi Ching!
    you're welcome to make a link

    cheers
    SciaS

Post a Comment