Diari AF semalam a bit boring. Muka para pelajarpun macam tiada mood saja. Penat ka diorang tu? Boleh masuk otak kah apa yang diajar? Saya rasa ini adalah masalah yang perlu diberi perhatian oleh pihak astro. Pelajar kurang tidur. Cukup tidur adalah ubat pada segala penyakit - kenyataan ini saya dapat daripada seorang doktor pakar di SMC. The doctor told me, "whenever I can, I sleep or at least take a nap. Tidur-tidur ayampun boleh. Coz sleep is the best the medicine"

Astro should change their format. Jangan padatkan jadual para pelajar. Apa yang penting teknik menyanyi dan teknik persembahan. Yang lain-lain tu boleh belajar di luar nanti. And one more thing, jangan terlalu kurung diorang dalam rumah yang ber-aircond. Look what happened to last year's AF. Tiap-tiap hari ada saja yang jatuh sakit.

Tapi bukan semua perkara tidak ok. Ada juga yang ok. Contohnya, Pengetua betul-betul komited memberi tunjuk ajar. Walaupun di hari pertama, Pengetua sudah serius mengajar. That's it, don't waste time. I hope Ramli MS will continue doing that.

Oklah. Enough for today. Berikut adalah tugasan mereka untuk minggu ini. Semuanya 'makanan' diorang except for one student yang tunjuk pandai (Ika). Pilih lagu kegemaran tapi bukan 'makanan' dia. Ataupun, adakah dia ini hanya berpura-pura. Konon-konon tidak boleh bawa lagu tu tapi bila konsert nanti boleh pulak bawa. Strategy? Maybe!

Alif - Sayang-Sayang (Aliff Aziz)
Faisal - Satu Qiblat Yang Sama (Rabbani)
Ika - Umbrella (Rihanna)
Lufya - Engkar (Bunga Cinta Lestari)
Nadia - Rindu (Hetty Koes Endang)
Naim - Memburu Rindu (Hattan)
Nubhan - Ruang Rindu (Letto)
Rina - Simply the Best (Tina Turner)
Riz - Ketulasan Hati (Anuar Zain)
Saida - Terlalu Cinta (Rossa)
Stacy - No One (Alicia Keys)
Stanly - You Raise Me Up (Josh Groban)
Toi - Pagi yang Gelap (Hujan)
Yana - Diriku Tapak Sulaiman (Elyana)

One last thing, ramai komen Sarimah. Come on, give her a break! To me she is doing it on her own way. Lama-lama nanti kita biasa dengan cara dia. Semasa AF1 pun bukannya saya berkenan sangat cara Aznil buat. Masa AF2 barulah saya menyukai Aznil. So you see it takes one season for me untuk adapt cara Aznil. Ada pulak suara-suara kecil mengatakan Nana AF1 is better than Sarimah. Nana who? Pernah kah Nana mengacara Diari AF? Leave Sarimah alone. Baru dua diari what! I'm sure AC Mizal pun kena kutuk nanti. Wait n see!

Let's watch the next diary. Stay tuned!

0 Responses to "Akademi Fantasia 6 - Tugasan Minggu Pertama"

Post a Comment